Greater Vancouver Zoo - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Marcèl Mark - WaarBenJij.nu Greater Vancouver Zoo - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Marcèl Mark - WaarBenJij.nu

Greater Vancouver Zoo

Door: marcellouis

Blijf op de hoogte en volg Marcèl

17 Februari 2012 | Canada, Vancouver

Jippie het nieuws geeft aan dat het de komende dagen droog blijft, dan wel zonder zon, maar het blijft droog!

Ik had al gezien dat de dierentuin makkelijk te bereizen zou zijn vanuit Surrey, de woonplaats van mijn nicht.
Duh! Ik vergeet dus dat het hier een heel stuk groter is dan ons kleine nederlandje.
Op de kaart lijkt het dichtbij, in het eggie ben je zo een uur tot langer onderweg voor een afstand dat lijkt van op Ede naar Wageningen. (google maar)

Nu had ik geen hoge verwachtingen van deze dierentuin "the Greater Vancouver Zoo".
Omdat je heel wat verwacht met zo'n naam, het tegendeel is waar.
Gelukkig had ik me er al op voorbereid en het plattegrondje van het park al op mijn mobiel staan. Daaruit kon ik opmaken dat The Greater vancouver Zoo meer een veredeld wandelpark is waar je 20 dollar(in de wintertijd nog wel)entree betaald.
oops.... tja reizen is duur!
Gelukkig was de bus maar 2,50 canadian.

Hoewel......
Ik weet dat ik met bus 502 helemaal tot Aldergrove kan reizen. Je reist alleen maar de Fraser Highway af. Lekker recht toe af aan.....naar de dierentuin.

Eh?! Hallo waar is de bus van Aldergrove naar de dierentuin?
Juist ja, die rijd dus helemaal niet!
Die rijd nu niet?
Nee, die rijd nooit!

Zie hier wederom het bewijs dat men vrijwel alles met de auto doet. Tja wie gaat er ook naar de dierentuin met de bus??

Ik, de toerist marcel!!

Jammer... steek je duim maar op!
en dat heb ik gedaan.
Voor wel te verstaan, 1 seconde!!
Ik had mijn hand nog niet opgestoken of er stopt een auto. De jonge vent wilde me wel even afzetten bij de dierentuin. Hij rijdt er toch langs.
Sjenk joe very much!

Nog steeds geen regen... Gelukkig heb ik twee jassen aan, mijn Nomad en regenjack, want raar maar waar het is echt fris!

Nu is het zo dat in de winter er alles sober uitziet. Nou dat was met dit park net zo. Wat een trieste bende. Maar wat me wel opvalt is dat alle dieren er goed uitzien! en dat maakt het bezichtigen wel wat prettiger.

De foto's spreken voor zich.

Het hoogte punt was dat er een vee arts was die een mountain bok moest hebben om de hoeven bij te schaven. Maar dat beest was enigzins gestressed waardoor alle ander bokken als gekken gingen rondrennen en daarmee de steppewolven, een hok verder, aan het janken begonnen te slaan. Dat was wel apart om die beesten zo te horen huilen.
De Bok werd netjes neergelegd met een verdoving, geweldig schot overigens.

Verder heb ik ongeveer 2 uur genoten van het park. Het koste wel wat maar ik vond het wel wat hebben.
Ik keek door de treurigheid vande winter heen.

Op naar huis, op naar de weg, 264 street, duim omhoog....1....2....3 seconden...
Nog geen regen.
En 30 minuten later stond ik er nog.
Grumble....
Toen toch maar terug naar de ingang van het park.
"Can you call me a taxi, por farvor?"
Dat meisje kijkt me daar toch scheel terug.... oeps.. ik ben niet meer in Argentinië.
Mijn tweede poging en wat uitleg zorgde ervoor dat er een taxi voor me onderweg was.

Het bussie terug was een makkie, geen overstap. Hij ging in één ruk door naar "huis". En dat voor 2,50 Canadian.

Oh ja, het was de hele dag droog! :)

  • 18 Februari 2012 - 01:37

    Tom Jussen:

    Ome Roel en ik snappen er niks meer van, wel bus, geen bus, duim omhoog, duim omlaag, taxi, bok, verdoving, winter, geen regen, 5 jassen. Ik maak me zorgen om je, doe geen gekke dingen zoals foto's met blote konten enzo want in die landen is dat gevaarlijk en let altijd op je paspoort en spullen!

  • 18 Februari 2012 - 01:39

    Tom Jussen:

    en niet vergeedt jei moedt aub om Shotglaasje vanuidt Canaada mee te neem voor mei ja uab!

  • 18 Februari 2012 - 13:26

    Anneke:

    je vermaakt je nog wel een beetje daar, zo te zien. wij ploeteren hier wel door, alhoewel..... ik heb nu ook een week vrij!

  • 20 Februari 2012 - 09:57

    Sitoci Spectacularrr:

    Foto's met blote konten zijn in elk land gevaarlijk... als je maar diep genoeg gaat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcèl

Actief sinds 12 Okt. 2011
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 30109

Voorgaande reizen:

15 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

India

17 Augustus 2012 - 17 Oktober 2012

Thuis en aan het werk.

01 Augustus 2012 - 10 Augustus 2012

Rome....

14 November 2011 - 07 Mei 2012

My second world trip!

01 September 2007 - 10 September 2007

Kenia

21 Mei 2007 - 11 Juni 2007

Cuba

02 Januari 2005 - 29 Januari 2005

Rodie, Mot and Louis go Disney

01 Maart 2002 - 10 Maart 2002

New York

08 September 1999 - 10 Oktober 1999

Florida Theme Parcs

23 April 1996 - 22 Mei 1996

Canada Vancouver BC

01 April 1993 - 01 Juli 1993

Counselor bij Camp Vacamas

Landen bezocht: