Boatshow at BC Place and Fort Langley - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Marcèl Mark - WaarBenJij.nu Boatshow at BC Place and Fort Langley - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Marcèl Mark - WaarBenJij.nu

Boatshow at BC Place and Fort Langley

Door: marcellouis

Blijf op de hoogte en volg Marcèl

12 Februari 2012 | Canada, Vancouver

Twee uitstapjes!
BC Place! Nog nooit geweest.
Fort Langley, in 1999 met mijn nicht geweest tijdens de kerstdagen.

11-02-2012, zaterdag.
Maar eerst BC Place, dit is het Stadion waar het allemaal gebeurd. Sport, concerten en in dit geval de Boatshow.
Vijfhonderd boten in alle maten en vormen. En in alle prijzen, kreun...

Als je aankomt rijden dan zie je een groot ruimteschip opdoemen in de verte. Dat is al een gaaf gezicht, maar de huizen rondom BC Place zijn het ook waard om te bekijken. En daar ben ik meer mee bezig.

Die Oude houten gebouwen, de meeste met zo'n balkon aan de voorkant waar je in je fantasie lekker in een schommelstoel zit en iedereen bekijkt die voorbij komt.
Helaas het is niet zulk geweldig weer. Er is dan ook niemand die lekker buiten zit.

Aangekomen bij BC Place hebben we snel een parkeerplaats gevonden en we lopen naar de ingang. Een kaartje kost 15 dollar. Het duurt een tijd voordat ik een kaartje krijg terwijl naast me al 3 mensen weglopen met hun kaartje.
Volgens mij is dat mens van mij bezig met facebook. Ze zit zo aandachtig te lezen.

Maar goed binnengekomen verbaas ik mezelf eerst over de grote van het stadion. Het dak is sinds een tijdje afgedekt met een automatisch systeem zodat men het open en dicht kan doen.
Het grappige is dat als het dak open staat en het begint te regenen dan kan men het niet sluiten.
Tim, mijn neef, noemt het een 500 million screw job. Dat heeft het gekost. Grappig, in nederland zijn we ook in staat omdat soort prustwerk te verrichten....mmmmmm dat klinkt een beetje negatief.

Afijn, de boten laten niets te wensen over. Twee slaapkamers of zelfs drie is normaal. En elke kamer met een eigen badkamer.
Want één ding is zeker hier in Canada, niemand wil zijn badkamer delen.
Eigenlijk wel lekker want ik heb ook mijn eigen badkamer.
Maar goed, het ging om die boten.

De mogelijkheid om met de shuttelbus naar de haven te gaan was er ook. en omdat het nog vroeg was wilden we dat eerst doen want daar lagen nog veel meer boten die het bekijken waard waren.
De shuttelbus, gratis, bracht ons naar Granville Island. Dat ligt zo ongeveer tegenover vancouver City. Mocht je ooit naar Vancouver gaan dan hoor je vanzelf dat dit de " place to be" is, and rightfully so, het is gewoon een gave plaats.
Oude haven gebouwen omgetoverd in winkeltjes en restaurantjes en niet te vergeten de koffiewinkels. Op elke hoe van de straat vind je wel een Starbucks of een Tim Hortons maar in Granville Island heb je "naamloze" koffiewinkels, gezellig en met lekkere sandwiches of allerlei soorten gebak en koek.

Terwijl we er zaten stond er een jongeman viool te spelen, die later werd vervangen door een andere muzikant.
Juist, een lekker ontspannen sfeer.

Toen Tim en ik alle boten wel zo'n beetje gezien hadden zijn we weer met de shuttelbus naar BC Place gegaan om daar verder de grotere boten nog even te bekijken.

Tijdens de terugweg naar huis hebben we onze verbazing nog even uitgesproken over wat we gezien hadden. Tja, boten die te koop stonden voor 1.5 miljoen of meer trekken altijd je aandacht.
We zijn er wel achter dat zelfs het winnen van 15 miljoen zo'n boot onbetaalbaar blijft.

12-02-2012, Zondag.
Eerst naar "Derby Reach Regional Park". Een park wat langs Fraser River ligt. Je kunt er lekker wandelen. caroline , mijn nicht, wilde ons graag laten zien waar zij haar laatste hardloop wedstrijd van 10 km heeft gelopen. Er waren nogal wat steile hellingen die ze tijdens deze hardloop wedstrijd heeft beklommen. Nou geef mijn porsie maar aan vikkie. 10 km rennen en dan ook nog eens heuvel op heuvel af. Mijn complimenten!

Fort Langley is een "oude" nederzetting dat overigens net als het natuurpark langs Fraser river ligt.
Kijk maar eens op www.fortlangley.com, daar zie je er wat meer van.
Jammer genoeg was het weer wat minder, maar de sfeer van dit dorpje blijft proefbaar.
Oude houten gebouwen om getoverd naar winkels en ja hoor...koffie huisjes.
Vooral Wendels Bookstore & Café moet je een keer gezien hebben.
Helaas hebben wij bij de verkeerde koffie shop gezeten. Zie foto, super knus maar helaas kunnen ze daar niet echt goed koffie zetten. En waarschijnlijk weten ze dat want we kregen een waardebon voor de volgende keer mee. Nou ik ga er zeker nog eens heen want zij hebben Cinnamon Rols.
Opgewarmde deeg met kaneelsaus en een laagje zoetige saus erop. Je vreet je vingers erbij op!

Op naar buiten nog even bij een Vlooienmarkt in de City hall geweest.
Echt totaal anders dan wat wij gewend zijn. Ik houdt ervan. Vooral omdat de mensen je altijd begroeten en als je wegloopt ze je ook nog een goede dag toewensen. Mij geeft het een goed gevoel.
De spullen die ze verkopen zijn veelal zelf gemaakt en zeker geen rommel.

Buiten gekomen zijn we alsnog even naar de befaamde boek/koffie shop Wendels gegaan. Gezellig druk, tenslotte is het buiten aan het miezeren en dan is het binnen in zo'n winkeltje nog gezelliger.
Ik heb er een boek gekocht, een biografie over Chris Jericho...wie?
Hij is een worstelaar.

Tijd om naar huis te gaan.
Lekker achterin de auto in mijn boek zitten snuffen terwijl het buiten regent. Lekker op weg naar huis.


  • 13 Februari 2012 - 05:23

    Crazy Dutch No. III:

    Nou die deegrol kaneel ding ziet er idd lekker uit :D

  • 14 Februari 2012 - 11:05

    Dr. Cool:

    Kreun....ik wil ook!

  • 15 Februari 2012 - 18:19

    Anneke:

    "Naar huis", schrijf je. Volgens mij voelt dat ook echt zo hè?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcèl

Actief sinds 12 Okt. 2011
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 30121

Voorgaande reizen:

15 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

India

17 Augustus 2012 - 17 Oktober 2012

Thuis en aan het werk.

01 Augustus 2012 - 10 Augustus 2012

Rome....

14 November 2011 - 07 Mei 2012

My second world trip!

01 September 2007 - 10 September 2007

Kenia

21 Mei 2007 - 11 Juni 2007

Cuba

02 Januari 2005 - 29 Januari 2005

Rodie, Mot and Louis go Disney

01 Maart 2002 - 10 Maart 2002

New York

08 September 1999 - 10 Oktober 1999

Florida Theme Parcs

23 April 1996 - 22 Mei 1996

Canada Vancouver BC

01 April 1993 - 01 Juli 1993

Counselor bij Camp Vacamas

Landen bezocht: